söndag 1 februari 2015

Insnöat

Tjaa, man kan lugnt säga att den här helgens stora snackis har varit det ihärdiga snöandet. Det är snö precis överallt och går man ut har man det garanterat i skorna hur höga skaft de än har. Det suckas och skottas vid varje knut och den största nöten att knäcka är vad man ska göra av alla dessa kubik med vitt kallt fluff. Ungen min älskar det och har grävt otaliga snögrottor, hunden däremot stannar helst inne, det blir så kallt om magen i djupsnön. Jag har bestämt mig för att inte bli gnällig över nederbörden utan tänka att det här kommer vi att skratta gott åt om sisådär ett halvår när allt är borta. Man kan ju ändå inget göra än att skratta åt eländet och skotta vidare. På bilderna ser man hur det drivit runt vårt hus. Något att ta fram och skratta åt när man sitter i solen och lyssnar på fågelkvitter. Jag lyckades få med mig familjen på en liten shoppingtur iallafall och det blev en tur till Blomsterlandet ty kronärtskocksfröna ska i jorden fort som attan. Det blev en påse med gott och blandat som gör så att vårkänslorna spirar trots snöstormen.


Mitt syrum

"Utsikten" från vårt vardagsrumsfönster

Vårkänslor på påse och en trött hund.
Snart är det dax för vår nya söndagstradition, BINGOLOTTO!

/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar