lördag 2 maj 2015

Ett tydligt budskap

Igår satt jag och stickade alldeles för nära ett fruktfat. Blev förstås lite nyfiken på om det gick att kombinera dessa två på något sätt så jag tog sticknålen och ristade (lagom hårt, skalet ska inte gå sönder) in ett litet budskap i skalet på några bananer. Först syns ingenting men väntar man en kvart eller så så framträder meddelandet sakta i brunt. Har man ett barn som vägrar äta banan som är det minsta bruna i skalet så är det kanske ingen bra idé men annars är det ju ett väldigt bra sätt att påminna sina barn om olika saker på fruktstunden i skolan, tex "Använd jacka på rasten, det är inte sommar än" eller "Mormor hämtar dig klockan 4". Det som står i skalet på en banan glömmer man inte, tänker jag.
Jag karvade in lite olika meddelanden i bananerna på fruktfatet men när jag skulle fota dem för bloggen var en banan borta. Istället låg ett skal på bordet bredvid en banansmaskande Fredrik.
-Vad har du gjort! Utbrister jag upprört.
-Vad?
-Har du ätit UPP bananen? Jag skulle ju fota den till bloggen! Nu är jag högst förfärad.
-Men jag trodde ju att du älskade mig.
-Jo. Förvisso.
/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar