måndag 3 augusti 2015

Sommar, sommar, sommar

 Läste på Kurirens (lokaltidningen) hemsida att vi får sommar på fredag och fredag endast. Dax att börja planera vad man ska göra med de dyrbara timmar som vi får njuta. Hmm...


Iallfall, det är ingen idé att gå omkring och vara bitter över väderläget. Man får göra det bästa av situationen helt enkelt. Här kommer ett litet tips på hur man kan ta tillvara sommarens fägring trots att regnet står som spön i backen. Att plocka in en bukett vilda blommor att ställa på bordet är ju alltid fint och somrigt men den där vasen har en förmåga att alltid stå i vägen. I ett skåp hittade jag dessa fyra små snapsglas som ingick i stugköpet. Jag hukade mig för regnet och plockade några blommor till varje glas. Det blev fina, somriga bordsdekorationer som inte var i vägen när man skulle prata med de som satt på andra sidan bordet.

Antingen sprider man fägringen längs bordet och ställer dem en och en eller så kan de stå tillsammans i en liten grupp.

För att fortsätta på sommarblomstemat så kan jag tipsa om muggar och glas som jag hittade på Rusta och kände att jag absolut "behövde" i stugan:

Muggarna kostar 10kr/st och finns här

Glasen kostar 20 kr för ett 4-pack, här.

När det börjar blomma i naturen och rabatter börjar jag plåga mina följare på Instagram med blombilder. Det är ju så tacksamt att fota blommor. De är vackra och står lydigt still tills man fått till en bild som man är nöjd med.  

Ringblomma i regn. Regn är inte alltid av ondo.

Nära, nära.
Nu ska jag gå och sy vidare. Jajjamen, det blir några kappor av mönstret jag skev om förra veckan.

På återseende!

Maria









2 kommentarer:

  1. Det ser nästan ut som blommorna har ett eget kafferep. Som de står och små pratat lite. Fint

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, så kanske det är. Undrar om de också pratar om sommarens väder. :)

      Radera