söndag 22 mars 2015

Dagens impulsköp

Bilden är lånad från West Elm
Det blev en liten fikatur till stan idag med mina herrar. Som av en händelse hamnade jag inne på Mique och där hittade jag den här fiffiga saken. Det är en groddlåda av terracotta från Cult design. Jag har försökt otaliga gånger med det där med att odla groddar, det ska ju vara så lätt tydligen. Nää, det tycker inte jag, någonstans brister det i upplägget, förmodligen i det där med vattningen. Antingen glömmer jag bort att vattna en ynka liten dag så allt torkar ihjäl eller så får fröerna så mycket vatten så de drunknar och vägrar gro. Nu ska det dock bli andra bullar för jag förutsätter att det här är en groddodlingsmirakellåda som ska ge oss härligt härodlat grönt till frukostmackorna. De fröer som nu ligger och gottar sig i lådan är en blandning från Nelson garden som heter Hot mix. Fortsättning följer...

Bilden lånad från fröer.nu
/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar