tisdag 31 mars 2015

Tisdag

Haha, hade velat se mig själv och hunden när vi öppnade ytterdörren för att gå ut på morgonrundan. Våra förvånade hakor måste ha dunsat ner i det tjocka snölager av kramsnö som lagt sig som en fluffig filt över Norrbotten under natten och mer ser det ut att bli. Jag har bestämt mig någon gång  för att vädergnäll inte är något att lägga energi på och det tänker jag fortsätta hålla men det känns som att jag hade blivit mycket lyckligare om den här snön kommit där i början på november när det bara regnade och var svart och trist än nu när man vill höra takdropp och fågelkvitter när man slår upp dörren på morgonen. Men som sagt, vi skippar allt vädergnäll.

Gunsan är inget fan av rejäla snöfall, det blir ju så kallt om magen när benen inte räcker ner till fast mark. Det har faktiskt hänt att hon vägrat gå ut.
 Idag har jag sovmorgon, läs symorgon, så nu ska det provsys och provtvättas löpare i härliga, vårliga färger. Tvättrådslapparna till dem som jag beställt från Ikast Etikett damp så lägligt ner brevlådan igår så nu är det bara att tuta och köra.
Visst är de ovanligt snygga för att vara tvättrådslappar? Jag är så barnsligt förtjust i att se mitt butiksnamn i tryck även om jag beställt dem själv. 

Dax för löpare på löpande band. Nu ska vårkänslorna spira trots att det bara fortsätter att ösa ner snö där ute.
Spänningen stiger i bloggomröstningen på Besökstoppen. Just nu ligger min blogg på andra plats. Återigen stort tack till er som röstat på Astrids magasin-bloggen.

/Maria

Ps. Ni missade väl inte att Project Runway  All Stars hade premiär igår på 3:an. Om du gjorde det så är det repris på lördag 14.50. Nästa avsnitt måndag 21.00.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar