fredag 3 april 2015

Lååångfredag

Långfredag,  undrar hur många gånger jag har berättat för Oskar om hur eländes tråkig denna dag var när jag var i hans ålder, hur alla faciliteter som man tyckte var viktiga var stängda dvs kiosken och fritidsgården. Om han nu hade glömt det från förra året då han fick höra precis samma sak precis lika många gånger.

Idag har vi roat oss efter bästa förmåga, jag har ägnat oproportionerligt många timmar till att sy ett draperi med sådana där förbaskade öljetter, snygga när de är på plats men ett rent helvete att få dit. Iallafall, draperierna blev en liten aning för korta, jag microkrisade och Fredrik tröstade mig med att vi bara kunde flytta ner gardinstången lite, samma gardinstång som tog mig lika oproportionerligt mycket tid och energi åt att få upp förra helgen. Ibland är saker och ting lite extra tungrodda.
Vi är i stugan, elektrikern har varit här i veckan och gjort sin grej. Kan detta kallas industriell inredningsstil?
Ha en fortsatt fin påskhelg!
/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar