måndag 6 april 2015

Vi har haft det bra

Gunsan är verkligen bra på det där med selfies.

Så var påsken 2015 över. Vi har varit i stugan sedan i fredags och kom hem  i eftermiddags. Det var första övernattningarna i stugan för det här året och det gick alldeles utmärkt, inga frusna näsor på morgonkvisten. Det har hamrats både på utsidan och insidan av stugan, Fredrik och svärmorfar har vandrat runt med sina hammare och hummat mer eller mindre unisont medan de funderat, dividerat och resonerat fram den bästa lösningen på de problem som så gärna dyker upp mitt i ett bygge. Oskar har börjat bygga på en trädkoja, med utsikt över älven säger snickaren själv. Jag har druckit massor med kaffe med svärmormor och hör och häpna, broderat på en duk, det är mindfulness i allra högsta grad.

Som vanligt gick ledigheten alldeles för fort men det är lugnt, jag jobbar bara imorgon sedan är jag ledig ett par dagar igen.

/Maria

Ps. Jisses vad mycket godis jag har ätit. Så mycket så jag började drömma om blodsmak-i-munnen-hårda crossfit-pass. Nu ska jag inte äta minsta lilla karamell på säkert...flera dar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar