lördag 25 april 2015

Uppe med tuppen

Eller snarare uppe med hunden. Den fyrbenta tyckte att jag hade sovit färdigt kl 6, hon har väl rätt varför ska man sova bara för att det är lördag. Det blev lite bloggtystnad här plötsligt. Sedan jag skrev inlägget om Sticka & skicka har jag varit helt besatt av att sticka små koftor. Jag har stickat och stickat varje ledig minut, till och med på rasterna på jobbet. Jag är inne på tredje koftan nu men eftersom jag äger egenheten att aldrig bli klar med någonting så ligger de två färdigstickade självklart omonterade ännu, det är ju så tråkigt det där sista, mycket roligare att börja på något nytt. Bilder kommer när de är helt klara.

Förra helgen var vi i stugan, det var kanonväder och snösmältningen kom igång riktigt ordentligt. Underbart men blött och geggigt överallt.

Stuga med pool och lerbad. Lyxigt. 
Jag försökte göra vad jag kunde med att få fart på våren genom att skotta runt pallkragarna men jag gav snabbt upp det var alldeles för mycket snö.

Det är så här det ser ut, trädgårdsarbete i april om man bor i Norrbotten. Skotta, skotta, skotta.
Nu har äntligen elektrikern förärat vår stuga med ett besök. Det känns oerhört lyxigt att ha riktiga eluttag istället för hängande livsfarliga ledningar och skarvsladd på skarvsladd på skarvsladd...

Så vackert, vilken lycka.
I veckan har jag förutom att sticka och jobba även lagt in en beställning till leverantören Trademan. Det är alltid lika spännande att få paket med nya prylar.

Den här lyktan finns med i paketet. Så snygg att ha ute på bron tycker jag.
 Nu ska jag unna mig en riktigt stor balja lyxkaffe till stickningen. Jag är ju ändå uppe tidigt på en lördag och är hyfsat produktiv, att Fredrik är på jobbet och varit det sedan 03.30 för att baka fika till tre av staden caféer är inget jag kan jämföra mig med, då får jag ju aldrig känna mig duktig.

Ha en fin helg!

Maria



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar