söndag 26 april 2015

Helgen som gått

Helgen gick som vanligt i en rasande fart. Vi har varit i stugan och helgens upplägg kopierades rakt av från den förra helgen. Snickra, kaffe och stickning. Jag har börjat på den fjärde Sticka & skicka- koftan. Behöver jag ens nämna att den tredje är färdigstickad men inte monterad ännu? Snö tinar  på riktigt bra och vårt gyttjebad som förra helgen upptog större delen av gården är nu borta. Rabarbern sticker nu upp sina rosa knoppar ur jorden och Storspoven som jag både hatälskar och älskhatar slog en lov över mig och min kaffekopp igår. Nu kan jag äntligen känna att våren är här på riktigt. Att SMHI "lovar" snö över vår fina stugidyll nästa helg väljer jag att se som ett rent misstag av SMHI. Nu är vi fulladdade med energi för en ny lite kortare vecka.Tjohej!

Tänk att man kan bli så himlastormande överlycklig över att se detta rosa jox sticka fram ur jorden. Genast börjar man längta efter alla goda rabarberpajer som ska ätas i solen tillsammans med nära och kära och all rabarbersaft som ska kokas och drickas med klirrande isbitar av glada, somriga barn. 
/Maria


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar