onsdag 6 maj 2015

Rhino möter Molotow

Ett snabbt litet pysseltips på så här på onsdagskvällen:
Köp en noshörning i gummi på loppis. Jag betalade 20 pix för den här grymmingen på Myrorna.

Välj färg, jag valde koppar. Köp vald kulör som sprayfärg. Jag köpte färg av märket Molotow på Skapa i Luleå. Grymt bra färg.

Spraya, låt torka, spraya igen. Det finns många vrår på en noshörning som är lätt att missa.

Den bronsfärgade arktiska noshörningen i sitt naturliga habitat. Eller...

Klar. Ytan blev lite lätt klibbig och vägrade bli helt klibbfri trots att den torkat i flera veckor. Min smarta unge säger att det nog beror på att färgen reagerar med gummit i djuret. Klibbet kan jag stå ut med, jag behöver ju inte klappa den så ofta.
Nu förgyller Rhino ett litet hörn i stugan. Funderar på att göra en liten sockel som hen kan stå på. 

Ha det gott!

/Maria

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tack Ida. Kanske inte mitt mest avancerade pyssel men enkelt, snabbt och roligt resultat.

      Radera