måndag 23 november 2015

Att motstå en frestelse

Oscar Wilde lär ha sagt att "Det enda sättet att bli kvitt en frestelse är att ge efter för den". Och så sant det är. Ända sedan jag fick leveransen med välkommen-lyktorna har jag varit sugen på att köpa en själv. Men jag hade ju redan en stor vit lykta så  min förnuftiga sida sa att vi inte behövde en till. Lyckligtvis har den gamla lyktan åkt till stugan och inte kommit tillbaka och en stor vit lykta behöver vi ju utanför dörren. Idag bestämde jag att jag varit så duktig som stått emot frestelsen så länge så nu köpte jag en. Och vet ni vad!? Det funkade! Nu är jag inte alls sugen på att köpa någon lykta. Så lätt det var att bota.

Har varit till Jysk och laddat upp med material till mitt nästa pysselprojekt. Det behövs en väldigt massa fleecefiltar, närmare bestämt sju. Minst. Även detta pysselmaterialinköp är väl förhandlat med gossebarnet. Han gav inte med sig förrän jag lovade att det faktiskt skulle bli klart och att han skulle få det till sitt rum. Ett pyssel som jag verkligen ser fram emot att göra.

Sju fleecefiltar  ska snart bli  en fleecefilt. Nää, det är inte logiskt.
Tjing!

/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar