söndag 29 november 2015

Gunsans nya kläder

När Gunsan flyttade till oss fick jag dyrt och heligt lova Oskar och Fredrik att jag inte skulle sticka och sy kläder åt henne.När jag för ett tag sedan hittade reflexgarn på Glittra i Boden så blev jag bara tvungen att sticka åt henne iallafall. Observera dock att detta inte är hundkläder, det är en reflexväst som värmer gott. Funktionell och praktisk. Jag hittade på mönstret eftersom och passade på att testa lite olika tekniker och blev jättenöjd med resultatet, Gunsan är tyvärr av en helt annan åsikt. Hon kränger och har sig och verkar inte tycka att hon är det minsta tjusig när hon har den på sig.

Gunsan i sin nya "reflexväst". Inte helt nöjd.

Passade på att öva på att sticka flätor. 

Den funkar bra i mörkret. Hela hundrackarn glittrar.

Givetvis matchar vi varandra, Gunvor och jag.(Det var verkligen inte meningen, ärligt talat.)

/Maria


2 kommentarer: