onsdag 29 juni 2016

Dagens post

Få eller rättare sagt inga andra saker får mig att studsa upp ur sängen och rusa till Konsum utan att passera kaffebryggaren som en SMS-avisering om paket från Panduro.

I morse hände det. Det plingade till i mobilen och jag var klarvaken och iväg på ingen tid alls. Panduro har rea och jag är inte den som låter något sådant gå obemärkt förbi. Den här gången lyckades jag  dessbättre behärska mig så att det inte blev allt för dyrt.


Sy dina egna apor-kitet har jag spanat in sedan de kom men tyckt att 299 kronor är lite för dyrt, nu var det nedsatt till halva priset så jag slog till direkt. Ska bli roligt att sy sötnosarna. Jag har även fastnat lite för det här med Jelly Rolls så när Tilda-ditot var på halva priset så fick det bli en sådan också. Det här är min tredje Jelly Roll och nej, det första lapptäcket av blåmönstrade balityger som jag visat tidigare är fortfarande inte färdigt. Med i paketet fanns även en liten burk smyckebetong, en något nättare förpackning än de 25 kilos betongsäckar jag ibland släpar hem från byggvaruhuset. Smycken i betong blir spännande att testa. Sist men inte minst, eller jo minst, mustasch- och hundhängen som ska bli halsband.

Pyssla lugnt!

/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar