torsdag 30 juni 2016

Först kom Big bang...

 ...sedan kom stenåldern, industriella revolutionen och sedan limpistolen.

Hur bar man sig åt före limpistolen, kan jag ibland tänka när jag blir så där riktigt djupt filosofisk. Man måste ju ha spenderat TIMMAR på att vänta på att limmet skulle torka och på köpet bli lite suddig i huvudet av den för vissa klistersorter karaktäristiskt starka doften. Limpistolen är ett av mina absoluta favoritverktyg. Många är de brännblåsor jag haft på fingertopparna när det limmats pyttesmått. Även på jobbet går limpistolerna varma, bokstavligen och bildligt, limstavarna är hårdvaluta som tyvärr ofta tar slut mycket snabbare än terminen (och chansen att beställa nya).

Igår var jag in en sväng på ICA Maxi och av en händelse, eller var det ödet, hittade jag mina drömmars limpistol. Den har smal munstycke, ordentliga stöd som inte viker sig och det bästa av allt, den går att köra sladdlös! SLADDLÖS! Nu måste jag bara hitta på en massa saker som jag kan limma.
En seriepysslares dröm. Underbart!

Var in en sväng på Urban store som nyligen flyttat från Boden till Luleå och hittade den här skrivboken. Tänkte att det kunde vara bra att ha någonstans att samla alla mer och mindre bra idéer på en plats. Tänk vad mycket som går förlorat för att man inte skriver ner det på en gång när tanken passerar genom huvudet och det känns som att det blir fler och fler förlorade tankar med åren. Eller?Nu ska jag anteckna ner dem direkt och jag ska göra det med stil. Ibland är papper och penna allra bäst. Och snyggast.
Brain storm eller korsdrag mellan öronen? Vi får väl se.
/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar