torsdag 31 juli 2014

Jag tog lite mer semester

Den här vackra krabaten hittade jag en morgon  i trädgårdslandet i stugan. Jag lät den givetvis vara kvar och har sedan följt hur den ätit sig allt större och tjockare på min dill. Visst är den vacker? Nästa sommar kommer hen att vara en stor och vacker Makaonfjäril.
Jaa, sommaren slog verkligen till med full kraft här i norr i juli. Det blev knallvarmt med temperaturer runt 30 i mååånga dagar. Jag, Oskar (sonen) och Gunvor (hunden) bestämde oss raskt för att ett varmt radhus i stan inte var stället vi ville spendera våra lediga dagar och framför allt nätter på så vi packade raskt ihop lite prylar och begav oss till stugan. Stackars Fredrik (sambon alltså) fick snällt stanna i stan och jobba men han var snabbt i stugan när han slutat på dagarna. Det har ju varit så varmt så vi har inte direkt orkat göra så mycket nytta, vi har mest legat i blöt i lagom svala Luleå älven. Vi har verkligen fått tanka energi.

Några rejäla åskknallar senare börjar vädret lika det vi är vana vid här uppe på sommaren och man börjar känna att orken och kreativiteten börjar väckas till liv igen. Jag har pysslat lite i mitt kaosiga pysselrum, lite smått och gott som snart kommer in i webbutiken. Jag har även provat på ett utomhuspyssel som jag tänkt testa i flera år men det har aldrig blivit av förrän nu. Mer om det senare.

Om du kikar in i webbutiken så kan du se att jag lagt in lite grejer där nu. Det är knappsmycken som tidigare fanns på El Ninjo-sidan samt heminredning och träleksaker som kom i ett härligt paket förra veckan.

Jättefina, börsar med romantiskt tryck.  Jag köpte raskt en själv. I den knölar jag ner allt det nödvändigaste när jag inte vill ha med mig någon större väska. Börs, mobil och läppstift för lätt plats i den.


Jag gillar verkligen träleksaker. De är även vackra att se på.

Knappsmycken 

Vi hörs snart igen!

Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar