onsdag 13 maj 2015

Jag stickar vidare...

...men trådarna förblir ofästa.

I lördags fick jag allt bli lite bestämd med mig själv och inte tillåta att något nytt stickprojekt startades förrän ALLA trådar var snyggt avslutade på den förra sticken. Det funkade, det blev en till slut en till liten kofta till Sticka och skicka. Den här gången lånade jag mönster från bloggen Lindas lantliga, en fin liten omlottkofta. Jag stickade i Novitas Sju bröder (finns på Rusta), samma garn som i mönstret, kan dock kanske tycka att det garnet är lite för hårt och rivigt på en babykropp. Jag gjorde en liten förändring i mönstret, istället för att sticka två varv runt hela koftans kant virkade jag istället. Jag gillar den här modellen av kofta och kommer förmodligen att göra fler av den här sorten, då i ett mjukare garn och så kommer jag att sticka den bakifrån och fram istället för som i mönstret nerifrån och upp. Jag tyckte det var lite trixigt att plocka upp maskor i ett det lilla ärmhålet, jag föredrar att plocka upp maskor på vanliga stickor innan sidsömmen är hopsydd. Men i det stora hela är det ett roligt och lättförståeligt mönster med ett fint resultat som jag verkligen kan rekommendera om du ska sticka till en nyföding.

En liten omlottkofta i vinrött och vitt. 

Vilket vansinnig sticknördigt inlägg det här blev men det behövs ju sådana också ibland, eller hur?

/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar