måndag 27 juli 2015

Tips från köksnovisen

Rabarberpannacotta. Som allt ätbart jag gör i stugan skall även denna dekoreras med en viol.
I stugan den gångna helgen gjorde jag verklighet av mina planer på att testa att använda rabarbermarmeladen i pannacotta. Som jag skev tidigare blev marmeladen på tok för söt men det blev väldigt gott iallafall.

Nu till mitt lilla tips:

Dansukkers gelésocker multi. Pukor och trumpeter. Hurra vilken grej! Bara koka ihop en skopa av sockret och en gnutta vaniljsocker med en (rejäl) skvätt grädde, häll upp i portionsglas/skålar, sedan in i kylen med dem och låt stelna en stund (tror mina stod i kylen en timme) och sedan på med frukt eller bärjox. Man känner sig som en riktig mästare när man serverar dessa godingar. Och det bästa av allt, det blir nästan ingen disk! Hurra igen!

Åh, vad jag gillar saker som gör att även vi med taskig kökssjälvkänsla får lyckas i köket.

(Det här inlägget är INTE sponsrat av Dansukker, jag är bara överdrivet lyrisk för att jag är nöjd över att ha lyckats.)

/Maria


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar