måndag 7 september 2015

Grön måndagskväll

 Färgar garn. Det blev grönt. Igen. Hur mycket grönt garn kan en människa mäkta med?

Mmm. Grönt. Grönt är skönt.
Så här var det egentligen:
Jag behövde en härva mörkgrått garn. Tänkte färga en härva lite snabbt innan det blir för mörkt och rått ute. Färga garn är bäst att göra ute eftersom det doftar lite mysko. Hittade ingen skarvsladd till kokplattan. Bestämde mig för att koka inne i köket istället och helt enkelt ta fighten när Fredrik kommer hem. Tanken var fortfarande att garnet ska bli grått. När jag började mixtra med färgen kom jag på att jag nog vill ha garnet lite blått ändå, lite gråblått. Och som av en händelse hamnade lite gula färgpigment i färgblandningen också, det bara blev. Såklart blev inte garnet grått, inte blev det blått heller, det blev grönt. En härva grönt garn till att lägga till min samling av gröna garnhärvor. Just den här nyansen hade jag dock inte tidigare. Den förutspådda reaktionen från Fredrik angående fåraktiga och ättiksdoftande odörer uteblev också så jag passar på att färga en härva till, bäst att smida medan järnet är varmt eller något sånt. Den här härvan ser faktiskt ut att bli gråblå. Hurra!

En bra måndagskväll i det stora hela med andra ord.

Gonatt!

Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar