torsdag 3 september 2015

Torsdag

I tisdags beklagade jag mig ju över en utebliven pysselkväll. Planen var att stiga upp tidigt dagen efter och pyssla vidare på morgonen före jobbet. Nästa dag eller ska vi säga på natten till dagen efter vaknade jag klockan 3 med ett frustande pysselsug. I ärlighetens namn försökte jag verkligen somna om men det var ogörligt. Strax före fem steg jag upp och sydde ett armband och en sorts harmoni som bara pyssel kan ge infann sig i min något morgontrötta kropp. Jag var rätt trött på jobbet resten av dagen kan sägas. 
Morgonstund har guld i mund. Och kaffe. Och knappnålar.
 (Jag vet, man ska inte sätta knappnålar i munnen.)

Det blev ett litet armband till slut. Det är gjort av rosa ull, dekorationsband från Tilda, glaspärlor en pärlemorknapp av gammalsort och fodrad med en rosa second hand-gardin.
Ikväll har jag varit på både spinning och yoga igen. Yogan gör verkligen underverk för välmåendet även om jag även idag fuskade mig genom passet främst med min favorit-hitte-på-övning stämgaffeln.

Ha det gott!

Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar