tisdag 15 september 2015

Två dagar, två föräldramöten

Pust!

Nu är de gjorda, höstens föräldramöten. Igår som fritidsfröken och ikväll som förälder. Jag är fortfarande skitnervös inför de föräldramöten som ingår i jobbet. Att dansa macarena inför 25 elever eller fler är inga problem men när deras föräldrar sitter på samma stolar och förväntar sig klokheter av mig tappar jag takten totalt. Nervositeten minskar väl med erfarenheten och innan jag går i pension ska jag minsann dansa macarena på ett föräldramöte. Nu är det bestämt. Jag har till våren 2041 på mig att öva på höftrullningarna. Fortsättning följer...

Nu ska jag parkera i fåtöljen, titta på fotboll och fortsätta på min stickning. Jag håller på med den här i ljusgrått och ljuslila, lavendel kanske färgen kallas:

Fin klänning. Mönstret finns gratis på Ravelry


 Jag gör den i storlek 10 år till en tös som är 7 och ett halvt så att jag har gott om tid på mig. "Man får inte vara dum, då blir man lätt mäklare" som Fredrik brukar säga.

Ha det gott!

/Maria

1 kommentar:

  1. Ja, föräldramöten alltså...
    Hade årets föräldramöte förra veckan, och det är alltid så skönt när det är gjort!
    Var iofs inte det minsta nervös (har ändå haft några nu, så jag antar att man vänjer sig liiiiite), men det är ju alltid lite anspänning. Fast jag brukar känna, så fort föräldrarna sitter där i stolarna, att de är eleverna ungefär. Haha, det låter jättekonstigt kanske, men då går det alltid bra :D Man är ju proffset där, och de är bara helt vanliga föräldrar ;)

    SvaraRadera