torsdag 19 november 2015

Halloj!

Jag har stött på riktig snö för flera veckor sedan, i Pålkem.
 Nu längtar jag tills den snö som faller här lite nu och då stannar kvar.


Åh, typiskt. Det är alltid så svårt att komma igång och blogga igen när man inte gjort det på  länge. Det har hänt så mycket som man kanske borde skriva om men det känns för stort att börja rota bakåt i tiden alltför långt. Så jag gör inte det inte nu iallafall, kanske senare. I korthet kan jag sammanfatta tiden sedan förra inlägget så här:

+ Jobb med inslag av kursande.
+ Tränar så mycket jag någonsin orkar.
+ Träningsvärk som ständig följeslagare.
+Blev förkyld, eländig i tre veckor. Trodde aldrig att jag skulle bli frisk.
+Blev till slut frisk.
+ Stickar på något av mina 158 påbörjade stickprojekt varje ledig minut.
+Har blivit totalt och fullständigt besatt av stick-sidan Ravelry
+Det är så mörkt nu, vill ha ljus eller åtminstone snö och jul.
+ Köpstopp året ut! Tungt. Om jag inte kan motivera ett köp av pysselmaterial på ett tillfredsställande sätt så ska Oskar ha 500 pix. Endast kompletterande material till något pyssel får köpas. Gossebarnet är en stenhård förhandlare som synar mina inköp in i minsta garnstump. Jag känner mig pysselmaterialsshoppingsmässigt utsvulten. Men det är bra, jag har ju ett rejält lager att ta av.
+ Som för så många andra kröp en känsla av oro och otrygghet in under täcket när man vaknade i lördags morse och man blev varse vad som skett i världen.

Lite så är det.

På återseende snart, imorgon kanske rent av.

/Maria

2 kommentarer:

  1. Så här långa blogguppehåll får du inte ta. Då får du betala 500 pix till mig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ajaj, det kan bli dyrt det här med femhundralappar till höger och vänster. Bäst att hålla sig på banan.

      Radera