måndag 23 maj 2016

Det stora fantastiska pysslet

Nu är det dax att berätta om det stora fantastiska projektet jag ägnade en fin vårhelg åt. Det är....trumvirvel....målat toalettgolv! 

Jag var sugen på att testa något jag funderat på ett tag, att måla en matta på golvet.

Jag använde:

Spetsgardin från Röda korset, två rejäla längder för 40 pix.

Sprayfärg, jag valde en mörkgrå. Jag använde även maskeringstejp och en massa (men ändå för lite) tidningspapper.

Bestäm hur stor "mattan" ska vara. Tejpa.

Tejpa, tejpa, tejpa.
Täck golvet med tidningspapper, tejpa alla glipor. Tejpa noga, mycket noggrannare än vad jag gjorde och använd mer tidningspapper för att täcka en större yta av golvet. Gör det, tro mig.
Spraya många tunna lager så mycket rakt uppifrån som möjligt. Vädra samtidigt.

När jag tog bort tidningspapper, maskeringstejp och tyg och såg resultatet var jag allt annat än lycklig. Eftersom jag inte hade tejpat tillräckligt noga hade färgen smitit in under tidningspappret och eftersom jag inte hade täckt tillräckligt så hade färgen dammat runt i hela lilla toaletten, bla på vår nya toalettstol. Jag var gråtfärdig, tills jag upptäckte att dammet gick att torka bort.  

Jag målade över missödet runt "mattan" med ett par lager färg och då blev det bra. 

Precis som jag ville ha. Hurra!

Ses imorgon!

/Maria



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar