lördag 18 juni 2016

Sommarlov!!! Nästan


Igår gick vi äntligen i mål. Skolavslutningdagen var här och vi fick skicka våra fina förskoleklassare på ett långt och härligt sommarlov. Det har varit en intensiv vårtermin och jag har lärt mig massor. Jag gick ju på jullov i vintras som fritidspedagog och kom tillbaka som oerfaren men mycket motiverad lärare i förskoleklass, bara att svida om och tänka nytt.

I måndags började jag fundera över vad jag skulle göra åt barnen till avslutningsdagen. Sent påtänkt som vanligt, har lite att jobba på när det gäller framförhållning. Iallafall, jag ville ge dem något annat än det vanliga, barnen vet ju att jag gillar att pyssla. Det skulle vara något som de vill ha kvar och som såväl pojkar som flickor skulle gilla så det landade på att jag bestämde mig för att göra armband. Efter lite googlande efter någon webbutik som hade bokstavspärlor till bra pris och som kunde utlova supersnabb leverans så hittade jag PY hobby. På onsdagen låg paketet i brevlådan när jag kom hem från jobbet, bara att sätta igång att pärla. Armbanden fick texten SOLARNA 2016 eftersom gruppen heter Solarnas förskoleklass, och består förutom av bokstavspärlorna även av små träpärlor i blandade färger. 21 armband till 21 barn tog sin lilla tid men det var det väl värt när jag såg reaktionerna hos barnen när de fick dem. Jätteroligt!

Nu har jag en vecka kvar, eller snarare 3,5 dag, att jobba innan jag också får sommarlov på riktigt. Då är jag ledig i sju härliga somriga veckor som ska fyllas med en hel massa pyssel och andra trevligheter. Och så måste jag städa här hemma också. Men det tar vi sedan, först en kopp kaffe.

/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar