tisdag 12 juli 2016

Helgen i bilder

Jisses vad dagarna går fort. Jag hinner inte riktigt med känner jag. I fredags åkte vi till stugan trots en lite svajig väderprognos. Det visade sig vara ett bra val eftersom vädret ändå blev bra. Här kommer lite bilder:
Jag började sticka strumpor av garnet som jag färgat själv. Jag stickade både framåt och bakåt (repade upp) några gånger innan jag fick till det något så när bra med tå-upp-stickningen. Se så fint stickorna matchar garnet. Hihi.

Växthuset fick sig en rejäl omgång med Västerbottenssåpa, en något sen vårstädning. Det har börjat hända grejer i krukorna, vi har skördat vår första gurka och några små små tomater.

På lördagseftermiddagen cyklade vi genom byn till svärmormor och svärmorfar. Eftersom Gunsan är lite för liten för att springa bredvid när vi cyklar och för att hon ju är en prinsessa av rang har hon en egen cykelkorg att åka i. Hon tycker väl egentligen att det är så där halvroligt.
 
Lördagskvällens cykeltur hem igen bjöd på vackra färgkontraster, tänkte genast på att jag skulle färga garn i dessa nyanser, vi hann precis in innan himlen öppnade sig.

Jag har mer eller mindre gett upp hoppet om att få någon fisk, jag hade inte ägnat fisket en tanke på hela helgen förrän Fredrik kom upp från älvstranden och sa att han sett STORA fiskar i vattnet. Jag lyckades lura med honom i båten och gissa vem som efter endast fem minuters fiskande fick napp, en ledtråd: det var inte jag. På 40 minuter hade han fått upp 4 abborrar medan jag min vana trogen inte fick så mycket som ett litet hugg. Jag var ( och är fortfarande) så bitter så jag glömde fota hans fiskelycka. Men å andra sidan, det var en vacker eftermiddag ute på älven, varmt och alldeles spegelblankt så vem är jag att klaga. 
 Ha det gott, det ser ut att bli en fin dag idag.

/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar