söndag 3 juli 2016

Vilken såpa!


Den senaste veckan har jag sålt en hel del såpa från Västerbottenssåpa i webbutiken och har själv använt avsevärda mängder av den samma. Är det så att vi gärna städar när vi får semester? Jag upptäckte i måndags att man börjar lägga märke till ett och annat när man lyfter blicken och verkligen ser sig om i sitt hem. Jag ska villigt erkänna att jag i veckan bland annat  skurat väggarna i trappan, hur sjutton hade det blivit så lurkigt där?

Mitt bästa såptips är att plutta ner en klick såpa i en sprayflaska (gärna en snygg som tål att stå framme på diskbänken)fylla på med vatten och skaka tills såpan löst sig. Då kan man snabbt och lätt spraya och torka bort fläckar lite varstans när man råkar se dem.

Västebottenssåpa samlar på många fiffiga städtips i sin blogg, här nedan kan du till exempel se hur rent och snyggt det blir av en rejäl duvning med såpan och en rotborste i kakel- och klinkerfogar, det blir något att ta itu med för mig till veckan det.


/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar